2006-12-20

Låt det snöa!

Baron och Falstaff längtar nu efter snö.
Fotot här är taget i i fjor. Se så roligt de har! Att få pulsa runt, köra ett race och leka i vita drivor har de inte kunnat göra på väldigt länge nu. Att det sen fastnar snöklumpar i päls och på tassar har de hunnit glömma.
Förresten är de nu alldeles nyklippta, så till det yttre är de helt förberedda på snövinter.

Vi har en granne som förra året satte upp en snögubbe som bär ett plakat med texten "Låt det snöa!" Den hade god effekt: det kom massor av snö.

I år har jag inte sett skylten, men jag tror att jag får be honom montera den i år också. Kanske kan den göra nytta, till Falstaffs och Barons stora glädje och belåtenhet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin skylt!!!
Den måste han ju sätta upp för jag vill också ha snö. Och jag har några till hemma som längtar. Och en och annan som inte längtar också.
Vilken härlig bild på killarna du har fått.
Hoppas ni får en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År.

Anonym sa...

Vilken härlig bild på Baron och Falstaff! Det ser ut som om de kramas :)
Håller med om att det borde komma lite snö snart!

Google Analytics