2006-12-17

Om en rondellkoja

För en tid sedan fick Skara en alldeles egen rondellhund.

Jag syftar inte på Baron eller Falstaff, för trots mångsidighet, begåvning och kunskaper är de inte utbildade eller examinerade rondellhundar. De har inte ens genomgått anlagstest!

Nej, den här rondellhunden vaktade med stil och värdighet en cirkulationsplats vid stadens infart. Tyvärr försvann den, och jag undrar varför.


Kanske trivdes den inte. En orsak kan vara att den inte hade någonstans att bo. Men nu har den fått det! En rondellkoja är utplacerad. Visserligen inte i samma rondell som var rondellhundens egentliga revir, men den hittar kanske tillbaka. Det hoppas jag, för det vore roligt!

Fast jag tror inte det. Vilken hund vill bosätta sig i en koja med inskriptionen "hotdog" eller "fyllehund"? Under inga omständigheter skulle Falstaff eller Baron vilja bo där.

2 kommentarer:

Anonym sa...

För en tid sedan såg jag en "rondellren" med röd mule i en rondell vid Örebros norra infart. Den försvann också men den måste väl ut och skjutsa tomten förstås.
Hälsningar Mona

Anonym sa...

Hoppsan1 I vilken rondell? Den har jag missat.
Undrar om de begärt bygglov?

Google Analytics