2006-11-28

Ett lyxhotell för hundar


I centrala Köpenhamn ligger ett lyxhotell som mer än gärna välkomnar hundar!

Hundarna får en särskild välkomst-present. De får sova i designade hundkorgar, äta ur likaså speciella matskålar. Vill man sedan köpa med sig hem skålar och korgar går det att göra i en online-butik. Ja, hundarna behandlas helt och hållet som hotellets tvåbenta gäster.

Menyn på room-service är anpassad till hundarna och de får hembakade kex med sina namn på. Kocken lagar utvalda rätter med hänsyn till ömtåliga hundmagar och till överviktiga hundar serveras särskilda rätter.

Hotellet erbjuder också en 24-timmars service för rastning av hundarna. Det finns till och med personal med utbildning i hundpsykologi! Det är alltså ett mycket genomtänkt och allsidigt program för gästande hundar.

Kanske det vore något för Baron och Falstaff att prova? Njae, det tror jag ändå inte. Kolla rumspriset! Jag tror nog också att de trivs bäst hemma i sin invanda miljö.

(Tack till vännen Arne, som tipsade mig om detta intressanta resmål.)

2 kommentarer:

stenbocken sa...

Tänk om man vore gjord av pengar! Vilken lyx!
Men jag tror faktiskt att ni kan erbjuda samma go'a standard hemma :)
Kram

Anonym sa...

Helt klart intresant sa Chenzie.
Jag vill vara med min matte sa Doriz.
Men visst låter det lyxigt!
Men era har ju redan den servicen hemma eller?
24 timmars passning inkluderat promenad.
Och ni har väl också designade matskålar?
Det troddde jag alla hade.
Mina tjejer äter ur ,av okänd design visserligen men fina, rostfria skålar.
Kul tips för oss tokiga hundmänniskor.

Google Analytics