2006-11-27

Om beröring


Falstaff och Baron har lite olika attityder till beröring.

Falstaff: ”Gosa med mig, husse eller matte! Det gör detsamma vem av er. Men oj, så skönt det känns med era varma och mjuka händer. Jag lägger mig på rygg så att ni lättare kommer åt magen. Jag brummar och grymtar: så talar jag om för er att jag njuter. – Massage: OK, men håll inte på för länge …”

Baron: ”Ska ni gosa med mig nu igen? Kan jag inte få vara ifred! Då går jag min väg och sätter mig i säkerhet. – Massage: Jaså, ja det var nåt helt annat! Bara massera, husse eller matte: det är jätteskönt. Jag blir dåsig och sömning, och kan inte få nog. Mera, mera!”

Däremot är matte och husse överens: bara att känna närheten till hundarna är skönt. Det gör detsamma om det är bara är gosande eller regelrätt massage.

Inga kommentarer:

Google Analytics