2006-11-29

Om fästingar - IGEN!

Det här hade jag hoppats att jag skulle slippa skriva så här års: fästingarna anfaller på nytt!

Efter gårdagens skogspromenad plockade vi en pigg och alert fästing på Baron. Den 28 november 2006!

Man får tycka vad man vill om denna årstid, vad man nu ska kalla den: höst eller vinter eller mittemellan. Men att den rådande tiogradiga värmen har lockat fram fästingar är inte roligt.

Nu önskar Baron och Falstaff att det snart ska bli som i vintras: härlig vit snö att busa i och några uppfriskande minusgrader. Så här såg det ut då. Härliga tider - strålande tider!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det önskar jag med. Är trött på mörker och "tonvis" med grus i hallen

Anonym sa...

Fästingar i slutet av november....ur led är tiden....

Anonym sa...

Varför kan ingen utrota dessa vidriga små sjur som plågar våra fyrfota vänner så.
Men jag har ju aldrig hört att dom fortfarande är igång i november. Usch!!! och Fy!!!
Jag håller med killarna: Jag vill ha snö!

Anonym sa...

Yippie, trots fästingar, känner jag mig nöjd. Jag kan äntligen se era nya inlägg på bloggen. Jag prövade med Internet Explorer, så enkelt var det. Jag har Mozilla Firefox annars och det är tydligen där det krånglar. Jag får användr IE till bloggar.

Anonym sa...

Ja, det är svårt att veta vad man ska kalla den årstid är det vinter eller höst? Man kan ju faktiskt börja undra snart.
Ha det bäst!

Anonym sa...

Nä, vad trött man blir... Fästingar så här års! Men det är klart, det går ju inte att neka till att det är 10+ ute... Helt otroligt! Myntha, Smulan och jag vill ha snö och det NU!

Anonym sa...

Har hört att dom är aktiva ända upp till +2°C. Man får hoppas på en snar och hastig köldknäpp som tar bort de små Parasiterna...

mvh
stefan

Google Analytics