2006-11-07

Årets julklapp?


Jag läser om "årets julklapp" i ett färgglatt reklamblad: ”Uppfostra din hund från valp till fullvuxen”. Det låter förstås intressant.

Men så ser jag: ”Din bästa vän i den virtuella världen – byt mellan golden retriever, schäfer eller yorkshire terrier.” Alltså ingen bearded collie!

Aha, det är ett dataspel! Det går att spela direkt på en modul eller också kopplar man den till tv:n. Den är dessutom bärbar: ”ta med dig din hund”.

På en display finns en ”hundbana”, där man kan träna. ”Lär din hund massor av nya tricks”, heter det. Hunden ska utfodras med komplett och näringsriktig kost, väl sammansatt: ”Se till att din hund är glad och frisk.”

Och så går det att välja kläder: ”Klä din hund i hundsalongen.”

Nej, för oss blir det här inte "årets julklapp". På alla sätt föredrar vi de i högsta grad LEVANDE, RIKTIGA hundarna Baron och Falstaff.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Föredrar också de riktiga hundar! De ger ju så himla mycket kärlek och omtanke! :)

jo, klart vi hoppas att Åskars kärlek får leva vidare, men samtidigt är det inte ett värdigt liv om hon ska må dåligt och opereras gång på gång, då kanske det faktiskt är bättre att låta henne få somna in?

Anonym sa...

Haha! Är det sant? Är detta årets julklapp? Jag trodde du skojade! Ojojoj... vart är vi på väg...

Jag får nog säga att jag också föredrar de lite mer verklighetstrogna hundarna. Jag undrar om dessa dataspelshundar kan visa känsla och kärlek så som våra riktiga hundar kan!

Kram /Kristina, Vilja och Silver

Anonym sa...

Årets Julklapp utan konkurrens: KANDERADEGRISÖRON!

Google Analytics